party in de woestijn

7 november 2013 - Bikaner, India

We zijn inmiddels in Bikaner. Een echte woestijn stad waar je tussen al dat gemotoriseerd verkeer ook nog kamelen met trekkarren tegenkomt. Hier lopen in de oude stad bijna geen toeristen rond en het staren, aanraken en Hello! Is weer begonnen. We schieten een smal steegje in en komen terecht op een stoffen bazaar.Ik koop bij een winkeltje originele Rajahstaanse stof voor een tulband op voorwaarde dat hij er een tulband van maakt. YES YES madam, you wait, you want chai? Ik zie zijn broer druk door het steegje heen en weer rennen op zoek naar iemand die een tulband kan maken.Maar dat valt nog niet mee.. Uiteindelijkwordt er iemand vd straat geplukt een man uit Punjab die er voor mij eentje gaat maken. De stoffenman zit nu als paspop voor hem en de mangaat aan de slag, met 5 meter stof, gedoopt in water begint hij om het hoofd van die man te draaien, superstrak en het is dat zn donkere koppie niet rood kan worden, maar de eerste parels zweet verschijnen op zn gezicht.Na 10 minuten draaien, passen en meten is ie klaar ! Ondertussen staat er een kleine menigte voor de kraam.Hilariteit alom en er worden driftig foto's geknipt van onze arme stoffenman.. geef de man uit Punjab 100 rupee voor al zn werk en betaal de stoffenman. Hijvroeg wel nieuwsgierig waar ik hem voor nodig had..ik zei..het is voor een museum..in Holland.Ahh!Dat nieuwtje ging ie meteen tegen zn vrienden vertellen ..Nou heeft dit verhaaltje niks met de koptekst te maken..Laatst zijn we met een Jeep de woestijn ingereden en bij een heel klein dorpje gestopt. Daar begon de stamoudste een demonstratie te geven over hoe je Opium van vast naar vloeibare vorm kreegom te drinken en ook wij kregen allemaal daar wat van! Daarna had Mahipal onze gids een flinke fles rum bij die met een colaatje verslonden werd, je snapt wel dat wij al lallend onze weg vervolgden! Als er een tafel hadgestaan..dan was ik daar zeker van af gevallen..! Morgen vervolgen we onze weg naar Shekhawati maar 5 uurtjes rijden en dan gaan we alweer naar Delhi.Check jullie later..!

1. Jan en annie:
    7 november 2013
    Eindelijk dan de tulband gekocht.we zijn benieuwd!!!!!!!!
    Geniet nog maar even van het mooie weer,want hier is alleen maar regen.nog veel plezier
  2. Rieneke:
    7 november 2013
    Ben benieuwd naar de tulband. Heeft die kameel maar drie poten? Ik zie het verkeerd denk ik?
    Nog heel veel plezier.
  3. Wil gelens:
    7 november 2013
    Ja ja die stoffenman en zijn tulband ik ben er wel nieuwsgierig naar dat ding!

Groetjes, Wil.
  4. Else, Coen en Cas:
    8 november 2013
    Chantal en madre, geniet idd van het mooie weer daar....hier moet je omschakelen naar nat en koud.... Jullie hebben een mooie reis gemaakt waar we nog veel over zullen horen....
  5. Tosca:
    8 november 2013
    Als het goed is is prins charles en camila nu ook in india
    Wie weet kom je ze nog even tegen gr je swiebel sus