Echt India

4 november 2013 - Jodhpur, India

Soms heb je wel eens zo'n gevoel van of je terug in de tijd gaat.Dat je even inje vel moet knijpen of het geen droom is.. we zijn inmiddels beland in de blauwe stad Jodhpur. In het westen van Rajahstan, niet ver van de Pakistaanse grens. Zaten we gisteren nog in een wat groezelig hotel met beschimmelde deuren , verroeste douchekop met wat lauw water en lampen die het niet deden, zitten we nu in een prachtig hotel waar prince Charles en Bill Clinton met Chelsea ook hebben geslapen ! Een zwembad helemaal van marmer.prachtige tuinen, een badkamer met veel marmer, het kan niet op. Heel anders was de rit hier naar toe.Reden we in het begin nog highway, rijden we nu single roads en is er geen asfalt meer te bekennen. We rijden door kleine dorpen waar geen stromend water is, er staat een dorpspomp waar iedereen water tapt. Mannen met grote tulbanden en snor zitten onder een afdakje..te zitten. Kinderen friemelen wat in het zand of spelen cricket op een zandveldje. Een paar koeien en varkens snuffelen door het afval en dat ligt hier genoeg, man wat een bende! Er zijn geen afvalcontainers , blauwe tariefzakken of groen tonnen. De paria's de laagste in de kaste wonen net buiten het dorp. In zelfgemaakte tenten en op open vuur wordt wat gekookt. Met zakken op de rug snuffelen ze naar iets bruikbaars, plastic, eten. je vraagt je af of deze kinderen überhaupt naar school gaan/kunnenDit is het echte India.we reden eerst door de bergen waar het prachtig groen was en apen langs de kant van de weg zaten te eten. Een mooi contrast in dat groen zijn die fel gekleurde sari's en prachtige gekleurde tulbanden, daar kan ik geen genoeg van krijgen, wist je dat die wel 20 meter lang zijn. En met ingewikkelde knopen gedraaid worden. Zo gaaf zijn die! Nu weer in de woestijn beland. Het weer is fantastisch..en morgen Jodhpur verkennen! Tot zover..

1. Wil gelens:
    4 november 2013
    Ja Sjannie, wat leven wij dan toch in weelde, he.
    Onvoorstelbaar, toch!!!

Groetjes,
    Wil.
  2. Rieneke:
    4 november 2013
    Heb je al een tulband gekocht? Wat een reis vol uitersten. Veel plezier.
  3. Jan en annie:
    4 november 2013
    Hallo Chan, het is wel heel bizonder zo'n reis, wat hebben wij het dan goed!!daar heb je zo geen erg in,in ons moi kuuk
    veel plezier
  4. Milo:
    5 november 2013
    Ha Pinnie, zo ik ben weer helemaal bij :) Mooie verhalen en indrukken, leuk dat wij zo een beetje reisgenoot zijn! Geniet ervan en tot in Hollandia. Liefs, Milou