Jaipur

31 oktober 2013 - Jaipur, India

Vandaag aangekomen in Jaipur.de rit hier naar toe was in afstand niet zo ver (250km) maar in tijd wel. Een uurtje of zes moet je daar wel voor rekenen. Het verkeer is hier chaotisch en regels zijn er niet. Een kakefonie van geluid, eeuwig toeterende tuk tuks, rammelende bakkies die met draadjes aan elkaar hangen duwen elkaar bijna van de weg af om voorrang te krijgen. We reden door een landbouwgebied van de staat Utar Pradesh naar Rajastan.Je ziet het nu kleurrijker worden. Sari, s zijn bont en worden statig door de dames gedragen. Kamelen worden gebruikt om karren te trekken. Steeds meer koeien sjokken op de weg en iedereen zigzagt daar maar omheen.De Indiërs nemen het trouwens niet zo nauw met de hygiëne, simpelweg omdat die daar niet is. Ze poepen en piesen gewoon op straat in hurkzit bij gebrek aan toilet. Maar ja ge hèt zo wel moi wa te kieke wa! En nu zijn we in de heksenketel v Jaipur beland ..2.4 miljoen inwoners! En ik dacht dat Hanoi druk was..nou dit is de overtreffende trap! Nu is er over een paar dagen een gigantisch feest in heel India, het Diwali feest , feest vh licht. Iedereen is hier nu op de markt daar druk voor aan het shoppen , vergelijkbaar met onze laatste week voor kerst bij de Albert Hein maar dan 10 x erger!! Wel gaaf om te zien hoor en al die specerijen die ze verkopen, de geur is soms zo sterk dat je spontaan begint te niezen en dan sta je nog niet eens binnen! We slapen hier in een knus ffamilie guesthous waar we morgen kookles krijgen van Mevr. Ik krijg nog een extra lesje tulband draaien. Want Dhr is een oud Rasputin krijger en die doen dat weer op een andere manier zodat je kan zien wie bij welke kaste hoort..ben benieuwd!

1. Jan en annie:
    31 oktober 2013
    nou chan , lijkt me geweldig om te zien, maak maar veel foto's,dan kunnen wij ook genieten
    Veel plezier met de kookles,
    groetjesvan ons
  2. Tosca:
    31 oktober 2013
    chan,wat een wereld van verschil,je maakt schitterende foto's
    Zeker een poster waard.
    Je swiebel zus
  3. Rieneke:
    31 oktober 2013
    Geweldig Chan, behalve dat open riool dan. geniet ervan! Mooie foto 's!
  4. Else, Coen en Cas:
    2 november 2013
    Ha Chantal en madre, wat een verhaal, de indrukken vliegen om jullie oren! Geniet ervan!
  5. Wil gelens:
    2 november 2013
    Fijn om te horen dat je met volle teugen geniet in India.
    Laat je me nog weten wat je hebt gekookt.
    En leg jij ze uit dat je een tulband ook kunt bakken!
    Groetjes, Wil.
  6. Oom Piet en Tante Janny:
    Hoi Chantal
    Ik denk wel dat we alle foto`s straks onder het genot van een glaasje samen moeten bekijken .
    Geniet er nog maar lekker van, en kom gezond weer terug
    Groetjes, Oom Piet en Tante Janny