Zintuigen op scherp..

27 oktober 2013 - New Delhi, India

Pff, ik weet ff niet waar ik moet beginnen..zoveel indrukken op 1 dag dat kan het kopke niet handelen hoor! DELHI een mega grote stad waar de teller inmiddels op 18 miljoen staat! Druk drukker drukst, het krioelt werkelijk van de mensen , die vlak voor of achterlangs lopen of naast je gaan , die met je op de foto willen en als je niet uitkijkt wordt je verzwolgen door een hele kinderklas die dat ook allemaal willen. Je zintuigen maken overuren om een mix van geuren zoals urine, chai, kardemon, uitlaatgassen, stof, vervuilde airco, s te verwerken. Mijn longen draaien overuren en wat mn neusharen tegen houden..dat wil je niet weten! Maar we hebben oud Delhi gesnoven, en het ruimere New Delhi bekeken. Wat je onderweg tegenkomt dat kan alleen maar hier!! Mensen kloppen op de ramen van de auto om baksish ( aalmoes)Met stukken pijp van 4 meter op de fiets, geen probleem..vlaggetje hoeft niet :) stroom draden knetteren boven je hoofd. En daaronder wordt voor Diwali feest Volop vuurwerk verkocht! We hebben de grootste moskee van India bezocht. Een prachtige sikhtempel gezien, compleet met gaarkeuken waar je alleen op blote voeten doorheen mag lopen.In gigantische wokpannen bereiden ze daar duizenden maaltijden voor , bizar! Kortom een hectische drukke dag , een sprong in het diepe..welcome to India! En morgen staat een 5 uur durend ritje voor de boeg naar Agra ! Op naar de Taj Mahal!